söndag 18 mars 2012

Vårbruket 2012 officiellt invigt

Äntligen har idétorkan släppt efter nästan 6 månader. Vintern har tillbringats med lite, lite byggande (nej, som vanligt har inget blivit färdigt ännu) men framförallt har den senaste månaden varit full av aktiviteter i skogen. Igår inleddes "grävsäsong 2012" och den sedan månader övergivna grävmaskinen hoppade glatt igång efter bara några sekunder. Lite finputsning av dike och ett vattenställe för fåren blev det. Idag var det vårservice på plogen och naturligtvis var jag tvungen att prova lite:
Sedan var det ju lika bra att sparka igång tallriksharven också, så nu är vårbruket 2012 på gång.

2 kommentarer:

Sfinxen46 sa...

Aha! Nu hittade jag en ny blogg genom Vanjas:) Du verkar vara ett lika stort energiknippe som Vanja:) Jag hade full sympati för dig när jag upplevde det som om hon tvingade dig att spika hur många lådor som hellst till jordgubbslandet, men du kanske tycker det är nästan lika roligt som hon? Men du tycks ju ha ett eget mastodont projekt. Har inte läst så långt tillbaka men förstår att det varit oerhört mycket jobb med allt. Önskar dig sköna dagar nu när solen tittar fram:)
sfinxen

Henrik sa...

Nejdå, några pallkragelådor till jordgubbbslandet är inget jag gråter över att göra.... jag älskar jordgubbssylt!

I övrigt hade det varit bra om jag haft ETT mastodontprojekt i taget, men jag väljer för säkerhets skull att ha flera igång samtidigt. Om man tröttnar på det ena, kan man ju alltid jobba vidare på ett annat ett tag!