onsdag 9 april 2008

Farväl vinter

Aprilväder brukar man kalla det när det varierar från dag till dag eller till och med timme till timme mellan strålande solsken, snöblask, hagel, spöregn och tillbaka till solsken.






April 2008 tycks inte vara något undantag - Första veckan har bjudit på allt från 15 plusgrader och strålande solsken till minusgrader och rimfrost.

Idag har det varit ganska kallt hela dagen, men det har varit typiskt aprilväder - alla årstider och väderlekar på en gång!

Men nu börjar det märkas rejält överallt att våren och sommaren står i farstun och vill komma in. Fåglarna gör allt för att överrösta varandra på morgonen - nästan "öronbedövande" oväsen ibland, gräset börjar sträcka på sig, knoppar slår ut krokus, tussilago och blåsippor är framme - Underbart!

Nu är det bara sommaren vi väntar på - med gräsklippning och allt! :-) Själva gräsklippningen kanske inte precis är något att längta efter vid närmare eftertanke - men att få sitta i skuggan och ta en fika kanske?





De senaste månaderna har jag tillbringat massor av tid med funderingar på vad jag skall göra med mitt miserabla husliknande ruckel - har ganska klart för mig att det blir billigare, bättre, fortare färdigt och en massa andra fördelar. Sen finns det nackdelar också helt klart - ett gammalt hus har sin charm, men om man försöker bygga nytt i liknande stil? då kankse det blir ganska bra i alla fall? Jag har försökt "klistra in" en skiss på ett nybyggt hus i ett foto på det gamla för att få en uppfattning hur det skulle kunna se ut.

Inga kommentarer: