söndag 5 oktober 2008

Drömmar

Det är ytterst sällan som jag kommer ihåg vad jag drömmer. Då och då händer det dock att jag kommer ihåg, och då är det oftast hur tokiga grejer som helst.

För ett halvår sedan eller så, drömde jag att vi på kvällen hade hört att någon/något gick förbi huset i mörkret. Vi såg aldrig vad det var, men på morgonen såg vi spåren efter en JÄTTE som vandrat förbi utanför i snön. Med jätte menar jag verkligen jätte, stövelavtrycken var enorma. Men det var inte det som var det konstiga, att en jätte hade gått förbi verkade ganska normalt i jämförelse med de spåren som gick bredvid - som om jätten hade haft en hund med sig. Dessa spår var olikt allt annat som någonsin setts förut och ingen visste vad det var för något.



Igår var det dags för en ny dröm - jag "skulle bara vila lite" och slumrade givetvis till. När jag varknade hade jag en konstig känsla av att allt inte var som det skulle - det hade varit någon där. Jag hade drömt om att en lurvig varelse hade hoppat fram ur intet och snott Diesels leksaker mitt framför näsn på honom och sen helt enkelt hoppat igenom väggen och försvunnit. Kvar stog Diesel och såg mest förvånad ut, varken rädd eller arg - bara förvånad och snopen.

Det som fastnade var synen av den försvinnande varelsen - såg ut som en stor svart lurvig hund som hoppade rakt igenom väggen som om den inte fanns. Bästa beskrivningen jag kan ge är de klädhängare som ser ut som en hundrumpa och svans.



Kan det ha ett samband med att vi sett Harry Potter?

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är nog för känslig för att se sådana filmer... :P