söndag 26 april 2009

något lite kan betraktas som FÄRDIGT!!

Även om det var en rivstart med vårens byggen blev det inte en rivstart med bloggandet. Men byggandet har i alla fall fortsatt, om än i lite mindre omfattning det senaste - man har ju ett jobb att försöka sköta emellanåt likväl som att det finns annat i livet än att slita från morgon till kväll. Men SovRummet (ja - SovRummet, inte sovrummet) är i alla fall klart så när som på lite lister, fönstersmygar och garderober. Fönstersmygarna och listerna skall ordnas nästa gång jag pallrat mig i väg till bygghandlaren, garderoberna - ja, de borde också hoppa in snart, men vi har (nog) inte bestämmt oss slutgiltigt för hur de skall bli. Snedtak och garderober är inte alltid en enkel kombination.

Tillsvidare kan man ju alltid röja ur och använda alla småskåp som dräller överallt till ingen nytta.







Nästa etapp blir att fortsätta med badrummet uppe, det här med att ha ett badkar stående mitt på pannrummsgolvet bara för att det är där som avloppet finns - det är ju ingen bra lösning i längden - definitivt inte vintertid i alla fall eftersom det är femtio meter mellan huset och pannrummet! Dagens etapp får nog bli att röja ur all bråte som samlat sig i hörnet som skall bli badrum - konstigt att man alltid skall vara så korttänkt att man kastar undan saker och tänker "det tar jag sen"? Varför inte ALLTID sortera bort skräpet från de (få) saker som är något att ha och omedelbart gör sig av med rubbet? Den gåtan kan jag nog fundera på resten av mitt liv utan att komma fram till ett svar....


Inga kommentarer: