fredag 12 december 2008

Trötthet, elektronik, slipsar och tvättmaskiner

...går uppenbarligen inte ihop.


För om man tar hela tvätthögen, välter ner den i första bästa väska som finns i närheten för vidarebefodran till tvättmaskinen och sedan tror att man skall stoppa in tvätten i maskinen på kvällen efter att ha varit på jobbet ända till halv tio kan det hända de mest märkliga saker.


Jag använde ungefär samma manöver för att tömma väskan i maskinen som jag använt för att hälla i den i väskan - med andra ord gick hela manövern att fylla maskinen med tvätt, stoppa i tvättnötter, vrida på kranen och sätta på strömmen på mindre än en minut - sen stupade jag i säng.


När det sedan var dags att tömma maskinen nu i kväll, var första ledtråden till att allt inte stog rätt till - en liten plastbit ramlade ut när jag öppnade luckan.


?


hängde upp tvätten och hittade allt eftersom fler plast och metallbitar - fattade inget, vad var det jag stoppat i maskinen?


När jag sen fick ut en SLIPS, då gick det upp ett ljus! Förra helgen var det Julbord med Vanjas jobb och jag tänkte skoja till det lite med en slips jag haft liggande i en byrålåda ett par år, en som spelar julsånger och blinkar om man trycker på en knapp.


Väskan jag använt var ju givetvis samma väska jag hade med mig till hotellet, och det låg inte bara tvätt i den.


nåväl - den slipsen spelar aldrig några fler julmelodier - skäms på mig!

3 kommentarer:

Anonym sa...

... medan vi andra i din bekantskapskrets tackar Gud... ;)

Henrik sa...

ja, jag kan tänka mig att högre makter var inblandade

Anonym sa...

Har du kvar batteriet? Jag har en likadan slips där musiken tystnat. Saknar julmusiken så här i julletid!