söndag 11 januari 2009

Dag fyra på betinget

Antingen får jag se till att tiden går långsammare, eller så får jag ändra på betinget! Fredag-lördag har jag inte varit vid huset alls, och när jag åkte dit idag tänkte jag att FYRA skivor skall det bli, så har jag redan klarat morgondagen!
Det hade varit en baggis... OM det bara var skivorna... Gammalt möter nytt skapar lite mer sysselsättning, jag har gnagt av en gammal timmerbjälke med motorsåg, kofot och stämjärn för att dels sänka "kullen" på den så att den inte tar i golvskivorna, dels gjort uttag för slangar och elrör. Golvvärmecentralens placering var ett stort aber ett bra tag, men den nu tilltänkta placeringen är nog den enda rätta, den kommer att hamna i den "nygamla" delen så jag har sågat upp golvet där, skottat ut sågspån och dragit fram slangarna till golvvärmen i sovrummet.
För att senare kunna ta mig fram till badrummet med slangar, har jag byggt in lite grövre slangar som det förhoppningsvis går att trä i golvvärmeslangen i sedan. Om det inte går. då är det nog lämpligt att alla håller sig på säkert avstånd när jag upptäcker att jag måste såga upp golvet igen!

Att sätta betinget i antal skivor kanske var fel? Det beror ju högst avsevärt på hur mycket arbete det är runt omkring för att kunna få dit en skiva! För att inte tala om när golvet är klart och jag skall börja med innerväggar och badrum?? Hur räknas det?

Tror målet får bli att göra något varje dag, och det är bara måndag till torsdag som räknas, helger är bonus!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Blir alldeles trött bara av att se bilderna på huset... Heja på, "ritningen" ser fin ut ( men hur ska du fixa snön utanför poolen i växthuset? Jag ville ha snö utanför rutan vid julmiddagen men gick bet)
Är du i Knättte 23? Svar helst via mail el tnf, annars ser jag väl svaret om ett par månader.. /Mia

Anonym sa...

"svar helst via mail el tfn" lät lite väl officiellt - det menas: du kan väl höra av dig :)