tisdag 25 augusti 2009

jag är en internetoholist!

Efter att ha varit klubbad av förkylningsvirus ett par dagar börjar jag nu bli "liite" lätt rastlös - orkar inget, men kan snart inte sitta stilla längre.















Idag har jag spelat molehill och kapi-regnum tills det inte fanns något kvar att göra, tittat på film, tagit ett varmt bad och sovit en stund mellan alla host och snörvelattacker. Vad skall jg göra sedan? jag googlade jag helt enkelt på "vad skall jag göra nu"
...
Döm om min fövåning när jag trillade in på en sida om behandling av beroenden överlag. Under internetberoenden stog det tio frågor som jag var tvungen att besvara:

1) Jag använder regelbundet internet under längre tid än jag planerat. Ja/Nej.
Öh.... ja, typ varje gång!
2) Mina vänner eller min familj klagar ibland över min internetanvändning. Ja/Nej.
Näe, men det beror nog mest på att både sambo och vänner är minst lika beroende som jag...
3) Arbetet eller skolan blir lidande på grund av mitt internetbeteende. Ja/Nej.
Njae, det tror jag faktiskt inte, jobbet har nog mer mycket nytta av det än nackdelar..
4) Internet hjälper mig att bli av med otrevliga tankar. Ja/Nej.
Otrevliga tankar? vad skulle det vara?
5) Internet påverkar regelbundet min nattliga sömn. Ja/Nej.
O Nej! jag sover som en stock!
6) Jag säger regelbundet "bara några minuter till". Ja/Nej.
Ja, det händer titt som tätt...
7) Jag försöker ibland minska min internetanvändning. Ja/Nej.
Nejdå, det har jag aldrig försökt!
8) När jag inte är on-line tänker jag på internet. Ja/Nej.
Mnjae, det tror jag inte
9) Jag blir irriterad när någon stör mig då jag använder internet. Ja/Nej.
Nähä!, inte alls
10) Jag känner mig nedstämd och nervös när jag inte surfar på internet. Ja/Nej.
O nej!

Se där, det klarade jag ju med glans, bäst att surfa lite till! eller inte - för vad stod det under: "Om du svarat "Ja" på två frågor eller fler bör du fundera över om internet har en allt för stor plats i ditt liv. "

Öh.... vad säger man?

1 kommentar:

Anonym sa...

Mäh..! Två frågor..? Hallå, det är ju faktiskt 2009 nu. Internet är en del av livet.

/Oberoende 30-årsfjortisen