söndag 18 maj 2008

Knätte by night

De senaste helgerna har vi tillbringat nätterna i husvagn på gårdsplanen utanför mitt ruckel till hus. Så även denna helg. Efter en iskall helg med regn, blåst och stundtals nästan snöglop hade jag planerat ett varmt bad och sedan tidigt i säng. Kunde knappast bli mer fel. Efter att ha avvecklat helgens projekt vid åttasnåret och lämnat huset åt sitt öde upptäckte jag att jag glömt ta med motorsågen - jag skulle ju ha isär rivningsvirket som ligger i källaren så att det går in i pannan! Äh - orkar inte hämta den, jag sågar av några bitar för hand istället!

Eftersom det nyss var tänt i pannan fanns det inte så mycket varmvatten så mitt bad "frös inne" och blev en snabb dusch istället. När jag sedan kliver in i sovrummet gör jag en ny upptäckt - inga sängkläder i sängen! Självklart, jag hade ju tagit med täcke och kuddar till husvagnen - nu måste jag ju tillbaka! Fast, å andra sidan, då kan jag lika gärna sova en natt till i husvagnen. Det var ju meningen att jag skulle komma i säng tidigt för att vara någorlunda utvilad i morgon.

"Misstag" ett: jag tog med laptopen, "ska bara kolla lite" - hittade en mupp som skrivit om elproduktion i ett forum utan att ha den ringaste aning om vilket mothugg han skulle få!
En timme senare hade jag skrivit ett par halvsyrliga inlägg och på kuppen blivit helt klarvaken!

Hungring var jag också - och kom på att jag inte ätit något alls sedan middagen - jag brukar aldrig kunna somna hungrig, så det var bara att masa sig upp!
Misstag två: om jag var pigg innan, kan ni föreställa er vad som hände när jag var tvungen att gå ut! (Kylskåpet står inne i det snabbt ihoprafsade köket i det annars helt tomma huset)
Efter nattmackan kom jag på att nu när det var lagom mörkt skulle prova att tända i Vanjas ljuslyktor och se hur det blir i mörkret - kanonbra. Skall bara hämta kameran....

Misstag tre: Att börja skriva på denna blogg - nu bara MÅSTE jag sova, annars lär jag inte komma upp i morgon.


Godnatt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Myyyysigt... längtar till på söndag :)