söndag 23 november 2008

Nu börjar det likna ett hus

Ja - så har veckan då allt skulle hända gått. Inte kom vi riktigt så långt som det var tänkt, men vadå? Gör man någonsin det? Med tanke på att planerade tre man krympte ihop till två och att tisdagen bjöd på så uselt väder tycker jag att resultatet är helt ok ändå. Ge mig bara några kvällar i veckan som kommer så skall det nog vara "tätt hus" i alla fall. Idag har det varit isolering och utvändig gips för hela slanten... hela och hela föresten, det är ju söndag och inget planerat förrän efter frukost i morse - så klockan var säkert elva innan det blev något vettigt gjort. Eller... förresten... att sova ut och äta frukost i lugn och ro är en minst sagt vettig sysselsättning efter en vecka med väl tilltagen arbetstid sådetså!!

I morgon är det dags att masa sig iväg till det vanliga arbetet igen, så huset bli kvällsarbete i veckan som kommer.
Sen är det dags för en ny "förhandlingsrunda" med chefen om när jag kan ta ledigt nästa gång!
Jobbet... ha, förra veckan levde telefonen j-el hela veckan och jag var på jobbet sammanlagt 15 timmar trots att jag var ledig - så denna veckan har jag inte ens lyssnat av telefonsvararen på jobbtelefonen och än mindre läst mailen - har säkert en del att ta tag i nu om man säger så.

PS
Jag vet att DU läser bloggen - både för att "ryktet" säger det, men jag har också "teknisk bevisning" ( storebror ser dig!! :D )
Det vore kul om du skrev en kommentar någon gång också!
DS

2 kommentarer:

Anonym sa...

Häftig bild från ovan, hur tog du den?? /M Ps, läser inte bloggen så ofta som du kanske tror? :) men nu när jag kom att tänka på dig var det försent att ringa o då tog jag vägen förbi.

Henrik sa...

Ja... hur tar man bilder från ovan? uppifrån så klart! :D

Från ladugårdstaket!

och: nej, jag tror inte att du läser bloggen så ofta, det är sällan det är någon från Gränna som läser den. Däremot finns det en och annan från Västerås, Ulricehamn, Borås, Vaggeryd mm som läser regelbundet och ÄNDÅ inte skriver någon kommentar