söndag 9 november 2008

husblogg

Nu är det äntligen dags att det börjar röra på sig med husbygget. Eller egentligen, det började det väl egentligen göra redan för flera veckor sedan, eftersom jag tagit hjälp av ett byggföretag...
trodde jag i alla fall. Två stycken snickare fick göra exakt en arbetsdag och sen var de inte välkomna åter igen.
Nu var det ju inte dem jag tänkte skriva om utan huset - eller i alla fall mina funderingar på att skapa en ny blogg för "husäventyret" där jag kan lägg in bilder och skriva om det allt eftersom det fortskrider. Fast... jag skriver ju inte så ofta i denna bloggen heller, så därför kanske det är bättre att ha allt på samma ställe? Vi får se så småningom, men tills vidare blir det ingen specialdesignad husblogg.
Grävt för grunden hade jag gjort redan innan, 13 oktober var den utmärkta dagen då allt skulle ta fart, dagen som slutade med att jag sparkade ut byggföretaget... 14:e oktober rev jag formen som de byggde dagen innan, byggde en ny och gjöt sulan till grunden. Efter några kvällars småmeckande och fixande var jag hemma i fredags och murade upp grunden upp till i nivå med blivande golvet inne, så nu är vi på G Tyvärr glömde jag att fota innan jag redan täckt över hela rasket för att skydda mot frost tills murbruket härdat, så det blir ingen bild här idag heller.
I morgon är det vanliga jobbet igen, men från och med tisdag är det husbygge på heltid som gäller de närmaste två veckorna - hoppas bara att det blir vettigt väder så skall det hända saker!

Foton utlovas, om jag bara klarar av att komma ihåg att ta fram kameran med jämna mellanrum.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ljuvliga, ljuvliga trädgård... *suckar* Vad vackert det är uppifrån... och vad mycket skit du har slängt överallt i den nu... ;)