torsdag 14 februari 2008

En sån där dag!

Ja - nu har jag haft en sån där dag igen, en sån där ALLT går fel, alla jag pratar med blir sura på mig och allt jag gör går åt skogen.

Började i morse med att reta upp en stackare i stockholm som levererat ett program som man använder för inrapportering av statistik till fjärrvärme - eller det var kanske mest hon som retade upp mig förresten, programmet räknar fel, TOKFEL, och det värsta är att när jag påpekade felet fick jag som svar: "jaha? och stämmer inte det då?" bara det att felet var så uppenbart man borde förstå det direkt, man kan ju anta att dom som jobbar med prisstatistik åtminstonde har en aning om vad resultatet borde bli, i alla fall i rätt storleksordning och inte TJUGO gånger för högt!

Nästa kontrovers kom när jag började läsa igenom en rapport från en utredning som en konsult gjort åt oss, han hade räknat och kollat precis ALLT det som vi talat om att han INTE behövde göra, men inte ens funderat på det han skulle ha gjort - jag frågade honom vad det var i rapporten som var nytt, vad den sa som jag inte redan visste och hade talat om för honom redan från början... hans svar: "öhhhh - jag får nog räkna lite till" varpå jag svarar: "det är ingen mening med att RÄKNA mer, eftersom din modell du räknar efter är fel" Å då var ju den diskussionen igång!!

Tredje saken, som väl iofs inte var så stor, är att det körde ihop sig lite planeringsmässigt ute på ett jobb, dom saknade några rör - och vårat fina bolag med över 70 anställda kunde inte presentera en enda gubbe med bil som kunde köra ut rören, det fick jag göra själv, med min privata bil - som jag inte får ett öre för att använda i jobbet!

Vid tre var jag så less på jobbet att jag gick hem, hade ju ändå en lastbil på ingående hemma med sågspån till fåren att sova på... dessutom ville han eventuellt köpa en del av min gamla flisanläggning, så lika bra att åka hem lite tidigare - pappa var ju på ingående också - jag hade ju i ett svagt ögonblick lovat att vi skulle få ihop tidigare omtalade skogstraktor.

Efter att ha övertalat åbäket med hjälp av skärbrännare och svets lyckades vi i alla fall montera ihop och provköra - bara för att konstatera att den SPING NYA griplastarkärran, som vi väntat på i ÅTTA månader från beställning till leverans hade dels felkopplad hydraulik, dels LÄCKTE OLJA som ett såll!

Mitt i den här soppan har jag också lyckats göra min älskade ledsen - det är ju trots allt Alla hjärtans dag - klantiga jag hade ju i början av veckan när alla dagens övningar planerades fått för mig att det var i morgon. I morse, när dom började prata om det på radion, och det gick upp ett ljus för mig, då var det redan försent!

som sagt - en SÅN DÄR dag....

Inga kommentarer: