torsdag 21 februari 2008

Måndagsexemplar

Griplastaren ja.....

Jodå, hydraulpumpen är flyttad, tanken monterad och kärran påkopplad och provkörd...

Först upptäcker jag att hydraulpaketet är felkopplat - 4 funktioner är omkastade, sen läcker den olja - som ett såll!! Dessutom är slangarna olika långa och därmed onödigt besvärliga att ha med att göra. På leverantören som en hök och han skickade hit en mekaniker efter några dagar. Efter att ha dragit åt kopplingar, bytt slangar, fixat och donat en stund anses kärran vara ok och han åker hem igen. Min far tyckte att det var lämpligt att provköra, så han åkte till skogen och hittade ett nytt läckage, på ett annat ställe. Ny resa för sagda mekaniker och ny reparation. Idag när jag kom hem tänkte jag provköra den själv för första gången, men blev så urbota less på allt ihop när jag upptäckte att den ÄR KROKIG!! den höll alltså inte ens för ett halvt lass virke, det är det enda som NÅGONSIN har varit lastat på den!
Började kolla lite och fundera på hur i h-ete det kunde ha gått till, bara för att konstatera att den är mycket märkligt konstruerad, vid infästningen av bankarna i ramen har man räknat med att en plåt, bockad över ramen med taskig precision skulle hålla - alltså ingen infästning alls i underkant, bara i överkant!
Lita på att en viss säljare skall få ett samtal i morgon bitti - jag vill nog ha en bra förklaring till hur dom har tänkt att det skall hålla, om man kan kröka banken redan första dagen!

1 kommentar:

Henrik sa...

Eftersom jag fortfarande är sur, besviken och förbannad på leverantören.... det är en KELLFRI

köp aldrig en om du funderat på det!