onsdag 7 november 2007

Bra saker kostar

Säg den glädje som varar. Har varit på studiebesök på Biovärmesystem idag - min utsedda "önskepanna". Tidigare prisuppgift var väl iofs helt riktig, men inte HELA sanningen, för det tillkommer en del runt omkring. Pannan säljs endast inklusive installation och driftsättning - men det ingick INTE i lämnat pris. suck....
Jag får nog ta mig en allvarlig funderare på vad jag egentligen har råd med, men visst, pannan verkar vara kanonbra - undrar bara om det är värt en så stor hög med pengar bara

Vidare till andra saker - SNÖ i morse.... usch jag är definitivt ingen vän av denna årstiden. Snö vore väl ok, om den bara fick ligga kvar, men det gör den ju sällan - skall bara blaska ner så att allt blir kallt, blött och smutsigt.
Får hoppas på att det åtminstonde kan bli några minusgrader så att nästa omgång snö blir kvar ett tag. För visst: det blir ju ljusare med snö på marken!

Studiebesök ja.... innan jag lämnade jobbet hade jag en gymnasieklass på besök, som enligt deras lärare var intresserade av fjärrvärme... mm just det, dom var SÅ intresserade... Enda gången jag fick lite mer än artigt intresse var när jag öppnade dörren till ett automatikskåp fullt med elektroniska prylar. Förklaringen visade sig vara att dom läste styr och regler, dom var inte alls intresserade av fjärrvärme, bara av styrningen av anläggningarna - bra att få den informationen, efteråt...

Inga kommentarer: