lördag 3 november 2007

Medflyt

Normalt tillstånd för mig brukar vara att det alltid är något som jäklas med mig. Men dom senaste dagarna har allt bara flutit på så bra att jag börjar undra: När inträffar katastrofen som skall väga upp (ner) allt medflyt? Eller är det helt enkelt så väl att jag redan haft min beskärda del av motflyt?
En av alla saker som hänt senaste veckan är att jag upptäckt att jag kan få bidrag till saker som jag delvis redan gjort och delvis skulle utföra i vilket fall som helst. Så nu är det definitivt inget att vänta på längre - nu åker den gamla pannan UT!! och in med en NY, trött på allt krångel, och om man kan få 30% i bidrag... så vad är det att vänta på?

Ja... kan möjligen vara att jag isåfall ger upp en gammal "kan själv" tanke jag haft! Ni som kännt mig dom senaste 10 åren eller så vet vad jag menar... Men även om jag KAN själv - har jag på senare år börjat undra om jag VILL längre? Just nu känns det nästan som om jag nätt och jämnt orkar med dagligt underhåll och service - nya pannor byggda för fliseldning redan från början har ju mycket bättre förutsättningar att bli bra än en gammal panna som jag måste bygga om för att den skall fungera med flis.

Eller skyller jag bara på det, för att jag inte ORKAR längre?




Nästa grej... det som talade MOT att jag skulle köpa min nya leksak... bilen, var att det sitter en MYCKET ovanlig motor i den och därmed skulle det bli nästan omöjligt att få tag på begagnade delar om det skulle hända något. jag FICK en i stort sett komplett motor i veckan. Vad är oddsen?? Så nu har jag reservdelar i princip vad som än händer!

Inga kommentarer: